tisdag 24 mars 2009

Ålands Kryssningen, Söndag:

Gick upp vid 8 på möra och durchade och gjorde oss iordning för halv 10 skulle Anna o Andreas komma och hämta oss :) Sen åkte vi o hämta Karin o drog vidare till Karlskoga. Jag var gör spänd ja, skulle bli så kul! Bussen kom o vi hoppade på. Då blev jag jätte trött ja. Jag har sovit så dåligt nätterna innan :/ Så det blev att lite söving på bussen till Stockholm.

Väl i Stockholm fick vi vänta, vänta och vänta.. Vi skulle checka in o det tog ju en liten stund, det var ju så mycket fölk. Skulle åka med Birka Paradise :) Sen så skulle ju båten komma i hamn också o fölk skulle av båten så det tog ju sin lilla tid. Tror vi vänta i 2 timmar :S Sen när vi väl kom på båten också så fick vi sätta oss o vänta, för då hade de ju inte städat klart rummena heller. Det var dåligt, det skulle de ju ha gjort innan vi gick på tycker ja.. men, men.. så vi vänta väl ytligare en timme eller nått :S fyy, det var tråkigt. Trött var jag också :S


Äntligen fick vi gå upp till våra hyttar :) Vi hade bokat så att vi tjejer skulle dela på en hytt och så killarna i en hytt och så Svärisera i en hytt. Våran hytt var jätte mysig :) Vi kolla lite sen bestämmde vi vilka sängar vi skulle ha. Jag fick sängen längst upp. Den var jätte skön och så kunde jag ligga o titta ut på sjön om jag ville. Jätte mysigt :) Båten åkte iväg och vi tjejer var så trötta när vi kom fram så vi la oss o söv en stund. hehe..

Sen på kvällengjorde vi oss i ordning:)


Vi skulle gå och ät matbuffé allihop :) Guu det var så mycket mat! :) Förrätt med massa små plock, Huvudrätten bestod av kyckling, oxfilé, fläskkarré, potatisgratäng, ris, frästelse mm. Och så efterrätten var: äppelkaka, jorgubbsmos, chockladmos, marängsvich mm. Det var en massa gött!! :D Jag åt och åt. herregud så mätt man blev. åååh, va gött det var! :D

Senare sen efter maten så gick vi till baren :) vi köpte lite goda drinkar och gick och satte oss där.Och så köpte de en Drink till Födelsedagsbarnet :) Den såg riktigt god ut :)

Det blev att några drinkar, Tranbärs Collins, Cooler(nånting), IrichCoffie (Eller hur det stavas), Rosapantern mm, aa, massa gött. Det var kul :D Det blev inte så mycket dansing för det spelades dansband där vi var :/ o där det spelades bra musik var det så jävla mycket fölk på ett så trånkt ställe o så fanns det ingen som ville dansa med mig heller så det blev ju inget :P Men vi hade det kul ändå :D hihi.. Så på natten var Älsklingen och jag ute och kollade på Åland :) men det var så himla kallt, det snöade ju som bara dänn också :S Så vi gick in ganska snart. Sen kl 02:04 Följde Älsklingen med mig till min hytt och sa god natt så gick jag vi och la oss. Allt stängde ju kl 02:00 så det var ju lite tråkigt. Det är så tydligen på söndagar. Så gick jag o la mig, Anna och Karin söv redan dom. Jag sommna på en gång och söv jätte gött hela natten :) Det var en jätte kul o trevlig dag! :D

Tog en bild på Älsklingen innan jag gick in i min hytt. Han är så fin min Pöjk! :)<3


3 kommentarer:

  1. åååh! va mysigt o roligt det såg ut o va:D Om ja vart mä hade ja dansat med dig vettu;) hihi:D Va bra att ni hade det bra:D Ha de vart kul o vart mä:( Men ja får bli med nästa gång:D <3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Jag lovar dig att dt tar sin lilla stund å städa hytter, och ofta så är inte de som ska av båten klara i hytterna vilket gör att man inte kan börja städa förrän de är ute, och dt gör att dt tar ännu längre tid. Och man har inte lång tid på sig! :/ Stressad blir man kan ja lova! :/ Ont i ryggen oxå! :/ :P Men men, nu har jag provat på hur dt är å städa båtar! :P Men dt är ingen karriär jag skulle vilja satsa på! :P hehe

    Va fina ni var! :D

    SvaraRadera
  3. Åh va mysigt/roligt ni ser ut att ha haft det :) Saknar dig gumman <3 jag har lite glada nyheter till dig :D

    SvaraRadera